Everywhere you go, always speaks the weather!!! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu Everywhere you go, always speaks the weather!!! - Reisverslag uit Dunedin, Nieuw Zeeland van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu

Everywhere you go, always speaks the weather!!!

Blijf op de hoogte en volg Lisette

18 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Dunedin

Liefste lezers!

De titel van dit reisverslag is erg typerend voor onze ervaringen, overdenkingen, zuchten etc. van vandaag. It's raining!!! En niet zown klein beetje ook:(. Vanmorgen werden we wakker met een strakblauwe lucht, maar in de loop van de middag ging het regenen en het is niet meer gestopt. Soms wat harder, dan weer wat zachter, rechte regendruppels, meer schuin, iets meer wind, iets minder wind... maar steeds: REGEN! Nu hebben we afgelopen zaterdag (ook) al een dag gehad met alleen maar regen (deze was nog erger dan vandaag trouwens, maar dat lezen jullie zo). Maar verschillende weerberichten en locals vertellen ons dat we een in behoorlijk regenachtige periode zitten:(. ZELFS op Fiji regent het behoorlijk kwam ik vandaag achter:(. Grrr en tsja, de regen zorgt er natuurlijk wel voor dat het hier zo mooi groen is, maar verder.... we balen:(. Maar goed, niets is zo veranderlijk als het weer dus wie weet valt het uiteindelijk allemaal mee!:)
Nu onze belevenissen van de afgelopen week!

Afgelopen zaterdag moesten we vroeg opstaan, want we hadden de overtocht naar het Zuidereiland gepland. Wij daar naar toe rijden en aangesloten bij een rij wachtende auto's. Zou dat goed zijn? Ja, vast dachten wij. Na een tijdje kwam er schot in de zaak en begonnen de voorste auto's te rijden. Wij aan de beurt, vraagt dat meisje om onze boarding pass. Uhm..... (hadden we die nodig dan?). ''We hebben wel ons reserveringsnummer!'' zeggen we. Maar dat is niet genoeg. We moeten de auto even aan de kant zetten en snel naar de Terminal rennen om de boadingpass te halen. Maar waarschijnlijk had ze al snel in de gaten dat dat te lang zou duren dus ze was al aan het praten in haar portofoondingens. Mochten we doorrijden! Yoehoe. Dus wij het hek door. Maar!!! Staan daar ineens 2 boten... oeps! Mir rijdt al (naar de goede), maar ik zeg: ''Moeten we niet naar die andere?''. Dus mir wat zachter rijden naar de andere boot. Zien we in onze achteruitkijkspiegel die meid ineens aan komen SJEZEN!!! WIlden we bijna de verkeerde boot op rijden... hahaha oeps... dus wij snel de goede boot op rijden. Maar toen kwam het nog! Toen we op de boot zaten en ons hadden gesetteld kwamen we vier Nederlandse jongens tegen. ''Waren jullie die meiden die bijna de verkeerde boot op reden?''. hahahaha JAH! Dat waren wij dus. De hele bootreis een beetje met hen gekletst. Ze maakten Drenthe wel een beetje belachelijk hoor. En hun Nederlandse kennis reikte ook niet erg ver, want ze dachten bij Drenthe alleen maar aan de hunnebedden;). Ook nog een potje rummi met 1 van hen gedaan (de anderen durfden volgens ons nie, schijterds:p). We hadden al gehoord dat de overtocht op de Street Cook niet zown romantisch tochtje is... er kan ongelooflijk veel wind staan. Nou dat heb ik geweten. Na ongeveer een kwartier werd ik me toch misselijk! Iehhhhh.... schrecklich. (Kreeg zelfs al een kotszak van 1 van die jongens aangeboden:P). Ik ben maar aan de goede kant vd vaarrichting gaan zitten en mn ogen dicht gedaan. Na een tijdje ging het gelukkig beter:). De overtocht was ongeveer 3,5 uur. Toen we aankwamen in Picton regende het. We zijn gelijk doorgereden naar Kaikoura.. daar regende het ook en de hele reis er naar toe ook. Eerst naar het Visitor Center gegaan om informatie in te winnen over de Whale Watching en 1 geboekt voor de dag erna. Daarna boodschappen gedaan. Het parkeerterrein stond haast blank! Snel inchecken bij de camping, onze tas pakken en de keuken in gehold. Daar hebben we de middag gezeten. En wat hebben we het koud gehad! Zooo heee en de regen maar irriteren op het dak. Gelukkig konden we wel even op internet. En wat moest ik toch eigenlijk lachen toen ik jouw berichtje las Quivera. Hahaha stond daar zoiets als: ''lekker genieten daar''. Hahaha nou op dat moment was genieten niet echt een heel toepasselijk woord;). Toen het ietsje droger was gauw de kookspullen opgehaald en het luifeltje opgezet. De dag erna was het gelukkig droog en er was een blauwe lucht! Maar toen we naar de Whale Watching reden werden we teleurgesteld. De zee was ''too rough'' om de Whale Watching door te laten gaan:( Balen! Vanaf de kant leek de zee juist heel rustig, maar volgens die vrouw van de Whale Watching zou je nu echt niet op zee willen zijn;). Maar zoals ik al zei was het heerlijk weer dus hebben we de Kaikoura Peninsula Walk gedaan. Wat was ik daar blij mee! Het was een erg mooie wandeling (veul mooier dan bij het LOTR-gedoe:P) langs de kust. Prachting, met op de achtergrond bergen met sneeuw on the tops! (Deze konden we trouwens ook zien vanaf onze camping, how lovely:). Deze wandeling zou langs een Seal Colony gaan. DUs wij kletsen over wie er als eerst een seal zou zien (ik ben er nog niet overeens of het nou zeehonden of zeeleeuwen zijn, dus ik houd het even op de Engelse naam). Zegt mir ineens: ''Daar ligt er 1!''. Ligt er vlak voor ons (ong. 5 m.) een seal! Echt, als ze het niet had gezegd was ik er volgens mij zo over gestruikeld;). Voorzichtig foto's gemaakt. Verderop was een parkeerplaats en daar waren nog veel meer seals. (Haha ja, ook OP de parkeerplaats). Zo koewl om deze beesten in het wild te spotten! Toen we weer terug kwamen op de camping was het nog steeds erg mooi weer en konden we heerlijk zonnen:). Aldus zondag 14 oktober 2012 (om het verslag voor mezelf enigsinds te ordenen;).

Maandag 15 oktober
Omdat de Whale Watching gisteren niet door ging, hadden we hem verschoven naar vandaag. Maar toen we wakker werden vreesden we het al... de lucht was grijs en inderdaad ging de watching weeeeer niet door:(. Nu hebben we nog een derde kans, aan het eind van onze reis. (3x is scheepsrecht toch?). Doorgereden naar Christchurch en een stop bij een Bakery gemaakt. Ze hebben hier echt OVERHEERLIJKE taartjes, koekjes, muffins etc.!!!! Om van te watertanden. In Christchurch zijn we naar het Antartic Centre geweest. Was erg mooi gemaakt. Ging over allerlei expedities naar de Zuidpool. Je kon daar ook een ''koude storm'' mee maken in een bepaalde ruimte;). Vervolgens doorgereden naar Akaroa. Dat is een soort schiereiland op een uurtje rijden van Christchurch. Gisteren had ik een NL stel op de camping gesproken en zei zeiden dat deze plek erg mooi was. De plek was ook erg mooi (super uitzicht!), maar ik vond de camping niet top10 waardig:p. Oja, en ik kreeg de auto met geen mogelijkheid op ons plekje geparkeerd dus mir tryen. Staan we even vast in een soort greppel.. hahaha maar uiteindelijk toch gelukt!

Dinsdag 16 oktober (niet lezen als je nu aan het eten of drinken bent:p).
Oh wat werd ik deze ochtend beroerd wakker! Ik was misselijk en had een soort steken in mn ''onder-achterhoofd''. Ik snel naar de wc sjezen, maar kon niet goed rechtop lopen. En toen ik van de wc weer op wilde staan, plofde ik haast als vanzelf weer op de pot neer. Iehh wat een rot gevoel. Voelde me zo draaierig/misselijk. In de keuken gaan zitten (tussen 2 hippiestelletjes:p) en mir heeft t ontbijt gehaald (wat me ook niet echt smaakte). En nu maak ik even een sprongetje in de tijd hoor:p. Terwijl ik dit typ is het donderdag, maar eigenlijk sinds maandagavond ben ik al niet helemaal lekker. Ook aan de dunne dus gisteren maar even langs de apotheek remmers gehaald. Mn buik doet af en toe ZOOOO zeer. Net alsof er allemaal watervallen/tornado's/cyclonen in mn buik rondzweven. En steeds maar naar de wc. Niet de hele dag hoor gelukkig:) Maar af en toe zown buikpijn dat zelfs rechtop staan haast pijn doet. Oke, ik besef me nu dat het wellicht erger klinkt dat het is;). Maar thuisfront, maak je geen zorgen. Als het aan blijft houden dan gaan we echt wel langs een dokter!:) No worries. Maar in ieder geval, ik typ het wel in mn reisverslag, want het is wel iets wat ik nu mee maak: ziek voelen op reis:(. Ben nu wel goed aan het drinken steeds en aan de crackers! (was goed volgens die vrouw van de apotheek). We hadden ook bananen gekocht, maar die waren vies:( bleh! Maar goed, het zal wel vanzelf overgaan. Nu gelukkig ook geen steken of hoofdpijn meer, alleen mn buik zeurt. Zal nu weer verder gaan met leukere belevenissen beschrijven. Dit is weer VEILIG TE LEZEN MET ETEN/DRINKEN:P.

Die dag eerst naar beneden gereden (het dorp Akaroa zelf). Erg mooi (en super zonnig weer!). Echt een toeristisch badplaatsje. Daarnaa door naar Christchurch. Wow wat heeft dat een indruk op mij gemaakt. We wilden naar de Cathedral Square rijden maar in het ''echte'' centrum zagen we afgezette wegen, ingestorte gebouwen, kapotte straten.... de sporen van de aardbeving waren nog heel goed te zien... en dat bijna 2 jaar later.... Zoiets zet je echt wel even met beide benen op de grond... (Oeij! beetje misplaatste opmerking). In Christchurch hebben we gegeten bij Vic's Bakery (via de Lonely Planet gevonden!) en heerlijk liggen zonnebaden in de Botanic Gardens. De camping van de avond was erg mooi:). Heerlijk biefstukkie gemaakt al zeg ik het zelf (met dank aan mn Bezoekersrestaurant-ervaringen;).

Woensdag 17 oktober
Vandaag in ongeveer 3,5 uur naar Oamaru gereden. Mooi plaatsje! Eerst langs een Cheese Factory gegaan. We wilden hier eigenlijk lunchen, maar dat kon niet. Wel lekkere kaas geproefd en een stukje brie gekocht. We hadden gelezen dat je in Oamaru heel goed pinguins kunt spotten dus naar het Visitor Center gegaan om daarover informatie te vragen. De mensen daar zeiden dat ze gek werden van alle vragen over de pinguins;). Maarja, daar staat de plaats om bekend. Tegen 18u zouden de yellow eyed pinguins te zien zijn. WIj in een cafe gewacht tot het zover was en toen ernaar toe gereden. Maar no pinguins (en we hadden ook niet zown zin om lang te wachten). Dus snel naar de camping, koken, eten, afwassen en door naar de Blue Penguin Colony. DIt koste wel geld, maar dat was het ook waard. We hadden premiem-tickets en konden de pinguins van heel dichtbij vanuit de zee het land op zien komen. Wat een kleintjes en wat schattig!!! Heel mooi om te zien. Ook lag er de hele tijd 1 zeeleeuw-achtig iets op het strandje te slapen. Die dikzak bleef er de hele tijd heeeeerlijk liggen, trok zich nergens wat van aan. De pinguins dwarrelden wel heeeel voorzichting langs hem heen... hahaha. Die avond nog een gtst-tje en toen heeerlijk slapen:).

Donderdag 18 oktober
En toen was het vandaag! Vanmorgen wakker geworden met erg mooi weer:). Naar de Moeraki Boulders gereden. Erg bijzonder om deze dingen op het strand te zien liggen. Heb er ook van alles over gelezen, maar geen tijd om dat hier te typen;). Daarna door naar Dunedin. Een echte studentenstad, zag er ook erg gezellig uit. Daar wat rondgelopen en in de bibliotheek konden we een halfuurtje gratis op internet:). (Toen zaten er wel een stelletje pubers naast me, een beetje met propjes gooien naar elkaar!? apartheid:p. Maar toen ging het regenen en hebben we de hele tijd in de keuken van deze camping gezeten. Er was deze keer gelukkig wel verwarming dus geen kou geleden! Maar nu moeten we nog vanaf dit gebouw naar de auto lopen en het luifeltje opzetten en dan weer naar de badkamer voor tandenpoetsen etc. Het LIJKT nu net iets minder hard te regenen dus ik gok dat we snel moeten gaan;).

Oja, morgen rijden we (lange autorit wordt dat;), naar de westkust, naar het plaatsje Te Anau. De westkust schijnt mooier te zijn dan de oostkust dus ben benieuwd!

Doeg allemaal! Voor jullie een goedemorgen en voor ons een weltrusten;)!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx




  • 18 Oktober 2012 - 11:54

    Jacqueline Driezen:

    Ik ben aan het werk op school en lees even "snel"je bericht! Heb straks gesprek met KPZ en Marjolein, hier gaat het "gewone"leven door. Ik lees je verslag en kijk uit het raam en ook hier regen.......
    Wat een prachtige reis ben je aan het maken.....best wel een beetje jaloers op!!!!!!!!!
    Geniet ervan en heel veel groeten van je collega's van de Don Boscoschool!
    Jacqueline

  • 18 Oktober 2012 - 12:20

    JJ:

    Wederom een leuk verslag. Hopellijk wordt het weer wat beter. Groeten vanuitt een ook enigszinds nat Meppel. Jj.

  • 18 Oktober 2012 - 12:25

    Quivera:

    Haaai Liesje,

    Och jeetje wat vervelend dat je je al een paar dagen niet lekker voelt. Hopelijk gaat het snel beter met je!
    Ohh en wat toepasselijk dat je dan net mijn berichtje lees waarin stond lekker genieten! Jullie hebben wel pech met het weer. Maar zal hard voor jullie duimen, hopelijk werkt dit en krijgen jullie beter weer! Maar wat vind ik het leuk om elke keer jullie verhalen te lezen! Ben ook stiekem wel een klein beetje jaloers!! Ik kijk alweer uit naar jullie volgende verhaal. Beterschap en genietse. Voor jullie het weten is het voorbij!

    Dikke x Quivera

  • 18 Oktober 2012 - 14:33

    Moeders (ha, Ha!):

    Hay, lieve dochter!
    Ook hier regent het. Gisteren voor t eerst boerenkool met worst gegeten en zoals jij altijd doet.....met mosterd erbij! Maar.....ik kan me voorstellen dat je nu even niet aan eten moet denken als je zo'n last hebt van je buik. Hopelijk gaat t snel over net zoals de regen plaats zal maken voor the sun :-)
    De pinguïns en de zeehonden had ik ook graag willen zien, machtig mooi lijkt me dat!!
    In Meppel begint volgende week de herfstvakantie. En daarna gaat de klok "achteruit" zodat t 'avonds nog vroeger donker is............................herfst in Holland is dus echt begonnen!
    Genieten jullie dus maar volop van het VOORJAAR (t liefst natuurlijk met veel zon) en van een mooie tocht langs de westkust! Lisette beterschap, groet aan Mirjam,
    Mam xxxxxxxxxx

  • 18 Oktober 2012 - 21:39

    Gerrit Welbergen:

    Dag Lies,

    Na regen komt zonneschijn. Althans, zo luidt het spreekwoord hier in Holland. Of dit ook in N.Zeeland geldt mag ik hopen voor jullie. Overigens hoop ik niet dat je zalm hebt gegeten daarginds. Hier was de zalm besmet met zalmonella die uit Griekenland kwam. Hopelijk knap je snel weer op. Jouw moeder schrijft dat de herfst hier is begonnen maar ze vergeet er bij te zeggen dat het hier wel 20 graden wordt morgen. Klinkt wat plagerig natuurlijk, maar als jullie nog 2 weken hebben te gaan zal er vast nog een sprankje lente gloren aan die N.Z.landse horizon. Wel apart als jullie terugkomen om dan hier de herfst in te gaan. En waarom kom je nou overal ter wereld die vermaledijde Nederlanders tegen en dan precies op het moment dat jullie bijna de zee inrijden. Ach ja, hebben die thuis een mooi verhaal over onhandige Drentse "hunebedmutsen", die beter een boerenkar kunnen besturen dan zo'n N.Z.landse ambulance. Voor de rest hoop ik dat met jullie verder alles goed gaat en jij snel weer opknapt en niet door Mir wordt afgelost. Goeie reis...

    groet van Pa en Ma Welbergen

  • 19 Oktober 2012 - 09:44

    Lot:

    Hee lies,

    Wat een verhalen weer, leuk! :)
    Hopelijk voel je je gauw weer helemaal 100%
    Lijkt me echt cool om zeehonden (:)) te zien!
    Hier heerlijk weer met zonnetje, hopelijk komt dat binnenkort ook weer bij jullie!
    Had al wat foto's bij mir op d'r Facebook gezien, leuk!
    Geniet er nog lekker van!

    Liefs lot

  • 19 Oktober 2012 - 14:19

    Opa En Oma:

    Meiden doe nu zachtjes aan je badpak maar aan. Anders komen jullie als te blanke Hollanders terug. Nu veel plezier de komende weken en tot ziens. We zijn op doorreis vanuit Beilen, de zon schijnt lekker en t is wel 20 graden.
    Ga nu even een bakje thee bij Trudy drinken.
    Het allerbeste en veel liefs van je jonge opa en nog jongere oma!

  • 19 Oktober 2012 - 19:40

    Gerrit Van Zalk:

    Hoi Liesje en Mir,

    jullie maken wat mee daar in het verre NZ,buikpijn al wat gezakt?
    Laten we het hopen!
    Vandaag een mooie dag, zag nog iemand in de korte broek, opa schrijft het al: 20 graden!!!jawel!!! De zomer komt laat op gang dit jaar!
    Hoop dat jullie de walvissen nog gaan zien en op fuji nog wat bij kunnen kleuren.......
    Er is nu eenwolk sahara zand boven ons land gesignaleerd, je raad het al........net de ramen gedaan!
    Vera is hard aan het werk in de sportzaak, we gaan genieten van een hopelijk zonnig weekend! Jullie zijn zondag op de helft van jullie trip , nog veel plezier en beterschap lisette!

    Warme groet van Gerrit, Gre en Vera (also known as de bijna Meppelers)

  • 19 Oktober 2012 - 19:45

    Liesbeth:

    Hoi Lisette,

    Het was vandaag 23 graden! (wil je niet jaloers maken, hihi) Wij zijn net terug van drie dagen Efteling met de hele familie van Robert. Ook een aparte wereld op zich, maar niet te vergelijken met waar jullie nu zijn.
    Vervelend dat je wat ziek bent. Wel actie ondernemen als het te lang duurt. (ja tante !!) Hou er rekening mee dat je met Whale watching ook een wat ruige zee kunt hebben. (misschien heb je het kotszakje van die nederlandse jongen nog! hihi) Hoop wel dat het nog lukt om de whale watching te doen want het is een onvergetelijke ervaring.
    Beterschao voor nu en ik hoop op mooier weer voor jullie.

    Groetjes " tante" Liesbeth

  • 19 Oktober 2012 - 20:41

    Rob:

    Hee Lisette:)

    Al heel wat meegemaakt zo te lezen:p ik dacht dat de oversteek naar het zuidereiland met het vliegtuig zou zijn? haha, dus niet:) Ik ben ook op vakantie!!!! We zitten op Tenerife:) 10 dagen! Dus nu zijn jullie de westkust onveilig aan het maken:) Goed dat je naar de apotheker bent geweest en ik hoop dat het snel beter met je gaat!

    XXXXXX Rob(L)

  • 22 Oktober 2012 - 19:51

    Marloes:

    Hihi, ik moest aan je denken en na een zoektocht kwam ik eindelijk bij je blog! Wat schrijf je leuk! Wel een beetje gek dat je nu zo ver weg bent. Geniet er van lieve, dat heb je echt verdiend!
    X

  • 26 Oktober 2012 - 12:07

    Merel:

    Haha sjezen (ik zie het voor mij in je blauwe outdoor-outfit met misschien pyjama en thermo kleding eronder aan?) en aan de dunne (moest wel even nadenken hoor). Wat een avontuur jaaaa! Geweldig, maar wat vervelend dat je zo misselijk bent steeds. Hoop dat het snel beter gaat. Enne…wel lekker blijven genieten!;)

    Maargoed, even serieus. De natuur in NZ lijkt mij helemaal fantastisch! Wel jammer van de regen, maar je moet het maar gewoon per dag bekijken (Lisette, niet steeds buienradaren). Ik hoop dat jullie nog walvissen te zien krijgen, zou fantastico zijn, maar pinguïns en vette zeeleeuwen is al super! Veel plezier de komende dagen en ik hoop dat je rap weer helemaal topfit bent! Aan je outfit zal dat in ieder geval niet liggen! ;)

    Liefs,
    Mereltie

    P.s. 1. mooie foto van jou op facebook bij jullie crib!
    P.s. 2. hoe durven die knakkers rottig over Drenthe te praten….tssss!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Dunedin

Lisette

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 354
Totaal aantal bezoekers 13579

Voorgaande reizen:

30 Juli 2018 - 30 Juli 2018

Canada

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong - Nieuw Zeeland - Fiji

Landen bezocht: