Time to go home - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu Time to go home - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu

Time to go home

Blijf op de hoogte en volg Lisette

08 November 2012 | Hong Kong, Hong Kong

Ja hoor, daar ben ik weer! Misschien dachten jullie dat het vorige verslag het laatste was, maar nu heb ik een computer gevonden in Hong Kong. We moeten namelijk erg lang wachten (9uur), dus zijn we vanaf het vliegveld ''even'' Hong Kong in gegaan. Ik zit weer in Chunking Mansion en ik zal mijn verhaal proberen af te typen!

Zondag 4 november
Vandaag hebben we een excursie naar Mana Island gedaan. Dat is WEL echt een bounty-eiland. Behalve een resort heb je er verder ook niks:p. Wel strand,zee,zwembad,restaurant,winkel,hotel,huisjes,watersportmogelijkheden etc. We werden al vroeg (07:15) bij ons hotel opgehaald en zijn toen met de bus naar Denerau gereden (havenplaats) toen met de boot langs verschillende bounty-eilandjes. We kwamen ook langs het eiland waar de film Castaway met Tom Hanks is opgenomen. Ik kende de film niet, maar nu wil ik hem zeker zien! Toen we op het eilandje waren kregen we eerst een rondleidinkje en toen moesten we snel de submarine adventure in. Eerst dacht ik: ''hmmm ik zie alleen blauw water...'' Maar later werd het erg mooi! Allerlei soorten vissen en koraalachtige dingen. Ook haaien op de bodem gezien. Supermooi! We zaten in een smalle gang onder water met aan beide kanten raampjes en bankjes die je uit kon klappen. Niet geschikt voor claustrofobische mensen;). Daarna lekker gelunched en gesnorkeld! Was erg mooi! Thanks Roppie voor je snorkelles afgelopen zomer;). Ook nog even lekker gezond op een ligbed. Maar de tijd ging zooooo snel voorbij! Voor we het wisten zaten we alweer op de boot terug naar ''huis''. Ik zeg steeds al overal waar we slapen ''thuis'' tegen, dus dat zal een goed teken zijn:p. 's avonds in het hotel gegeten en naar een 1 of andere Fijiaanse dansschow gegekeken. Erg mooi (vooral de ingeoliede lichamen van de dansers;)!

Maandag 5 november
Eerst heerlijk gerelaxed! Aan het eind van de middag zijn we met de bus de stad in geweest. Het begrip ''bushalte'' houdt in ''busroute''. Op allerlei plekken langs de weg konden mensen op de bus wachten. De bus was trouwens erg goedkoop: iets van 40 eurocenties! De bus had trouwens geen ramen en hobbelde vrolijk over alle gaten in de weg. Toen we in de stad kwamen waande ik me echt echt echt in een andere wereld. Het was heel druk en ''onaf''. Ik leg nog wel een x uit wat ik daar mee bedoel. Dat lukt beter met praten dan met schrijven;). Wat winkeltjes ingeweest. Ze proberen je overal van alles aan te smeren en je krijgt gelijk korting en special price. Ook willen ze weten waar je vandaan komt, hoe lang je nog blijft etc. Daarna gegeten bij een seafood restaurant. Het deed zijn naam overigens niet echt eer aan, want ze hadden ook veel andere dingen (nice voor mir!). En lekker goedkoop! iets van 22 euro voor 2 personen MET toetje:). Mooi leven!

Dinsdag 6 november
Oh deze dag was echt bijzonder. Op sommige momenten op de dag zelf kon ik wel huilen, maar later vooral erg lachen. Hahahaha...
Nog vroeger opgestaan, want deze keer werden we al om 06:30 opgehaald. We gingen met gids Suka en chauffeur Nigul. Nog wat mensen ogehaald tijdens een lange busrit richting Suva van wel 3,5 uur. Poeh. Begon het onderweg ineens te regenen!!!! Potverdories. Toen we er waren gingen we met een boot. Zat ik daar met mijn tas in een plastic zak, onder een plastic zeil nat te worden. Schrecklich! Eerst kon ik er nog wel om lachen, maar later was ik zo doorweekt.... toen was het meer lachen als een boer met kiespijn:P. Gestopt bij een waterval waar je vanaf kon springen. Wie bedenkt dat nou weer als het keihard regent...? Hahaha ik ben mooi niet geweest;). Daarna verder varen en toen zagen we ineens allemaal vrouwen langs de kant staan met paraplu's. We waren bij een echte Fijiaanse village aangekomen. De naam kan ik echt niet onthouden, maar staat wel in mijn papieren reisverslag. Met 1 been in het water werden we uit de boot gehaald en toen moesten we lopen naar de gemeenschappelijke ruimte. Ohh en zo doorweekt, de kleren plakten aan mn lijf. Ik voelde me echt rot! Gelukkig konden we ons toen afdrogen. We werden begroet met een welkomstceremonie en kregen Kava te drinken. Dat is de nationale Fijiaanse drank. Ik vond het eerlijk gezegd nergens naar smaken, maar goed. Als je dat krijgt aangeboden dan zeg je eerst ''Bula!'' en klap je 1x in je handen. Dan drink je het in 1 teug leeg. Als het op is dan klap je 3x in je handen en dan maken die mensen daar een 1 of ander rimboe geluid;). Ook kregen we een dansshow te zien. Nou best aggressief nog! Hahha maar wel koewl. Daarna gingen we zelf ook dansen. Daar werd ik gelukkig weer helemaal vrolijk van! Schudden met die heupen kunnen ze daar wel (en wij deden ook ons best;). Ook hebben we nog even het schooltje bekeken. Ik merk dat ik me toch altijd erg aangetrokken voel tot schoolse dingen. Superleuk om eventjes te zien. Vervolgens een lunch gekregen en was er een soort handicraft markt. Een afscheidsceremonie en weer met de boot terug. Deze keer met minder regen gelukkig. Ook nog een stukje met de bamboeraft geweest. Toen we weer bijna bij de kade waren begon het weer te regenen:(. Dus wij lekker liedjes zingen! Ik denk dat we de andere gasten daar erg blij mee hebben gemaakt:p. Op de terugweg kregen we per slot van rekening ook nog een lekke band. Ik zag alweer allemaal rampscenario's voor me, maar lucky we kwam er een andere bus aanrijden waar we mee naar huis konden. Achteraf toch een erg leuke dag!

Woensdag 7 november
Dachten we de laatste dag nog lekker in de zon te gaan liggen en bruin te worden: REGENDE het! En niet zo'n beetje ook. We moeten maar gauw een zonnedans onder de knie krijgen;). Gelukkig werd het later droog. Beetje gelezen, spelletjes gedaan etc. 's middags weer naar het stadje. Nu ook naar de handicraft market geweest. Goedkoop daar, niet normaal! Weer in hetzelfde restaurantje gegeten en toen naar huis om de koffer in te pakken.

VANDAAG!!! Donderdag 8 november
Inmiddels zijn we al heel wat uurtjes wakker, want onze wekker ging al om 05:15. De vlucht Nadi- Hong Kong duurde ongeveer 9,5 uur. De vlucht ging goed. Helaas zaten we tussen een stelletje irritante Chinese gasten in. Keek ik rechts naast me: zag ik opeens vieze witte sokken op mijn stoelleuning! Iehhh die voeten van die jongen roken echt naar kaas! Iehhhh. Mir kreeg ook al voeten in zo ongeveer haar elleboog. Ik probeerde ze weg te duwen, maar moest daar nog behoorlijk wat kracht voor zetten. Zag ik een tijdje later ineens BLOTE voeten... iehhhhhhhhhhh!!!!!!
Maar goed: we zijn dus even naar de stad gegaan. Zo even een restaurantje zoeken en misschien nog een keer naar de Symphony of Lights. De terugreis is toch altijd minder leuk, dan wil je het liefst snel naar huis (tenminste ik). We vliegen vanavond om 00:25 (Hong Kongse tijd) en dan hopen we om 06:30 (NL-tijd) op Schiphol te zijn. En dan HOOP ik dat er een spandoek is en ballonnen en een ontvangstcomite en een toespraak en slingers en cadeaus en en en.... hahahaha;).

Het was (of eigenlijk is) in ieder geval een super mooie reis! Ik had het echt niet willen missen. 3 totaal verschillende bestemmingen. Ik heb zo veel ervaringen opgedaan, heel bijzonder. En met Mirjammy was het super gezellig:) Maar dat had ik ook niet anders verwacht. Zal wel raar zijn mir, dat er nu niemand meer zeurt dat ze een koude rug krijgt omdat ik me omdraai;). Hahhaha... maar gelukkig kunnen we elkaar nog vaak zien! (zometeen nog heul lang;), maar niet meer 24 uur per dag:p. Ik ga nu een eind breien aan dit laatste verslag, maar schroom vooral niet om nog berichtjes te sturen;). Bedankt voor het lezen van de verslagen en de berichtjes. Erg leuk om zo met het thuisfront in contact te staan:).

Heel veel liefss! xxxxx

  • 08 November 2012 - 11:34

    Quivera:

    Haaai Lisette,

    Het is bijna zover, jullie zijn bijna terug in NL!! Morgenochtend als jullie landen lig ik nog te slapen denk ik, heb zo een slaapdienst en mijn wekker gaat morgen om 06.45 uur! Morgenavond hebben we een borrel van het werk in het plein, lijkt me niet dat jij daar al komt;)? alhoewel ik dat erg gezellig zou vinden hihi!
    Fijne reis en tot snel!

    XXx Quivera

  • 08 November 2012 - 15:17

    Mamsie:

    Hoi lieverd,

    Nog even en dan hoopt het ontvangstcomite jullie, in de HELE vroege ochtend (GAAP!) van vrijdag, 9 november 2012 op Schiphol te kunnen begroeten met bloemen en n SUPERGROOT spandoek!
    (Ja, ja, het thuisfront heeft zeker niet stilgezeten!!)
    Leuk dat je nog een laatste reisverslag hebt gemaakt en dat je ondanks tegenslag (fikse regen, helemaal doorweekt) de zonzijde van t leven, weet te behouden (citaat opa Jack!).
    Petje af voor de doorzetters! Een goede vlucht terug, natuurlijk ook voor Mirjam,
    SEE YOU, 6.30 uur op Amsterdam airport!!

    Mam xx

  • 08 November 2012 - 22:44

    Roelof:

    Hoi Lisette,

    Prachtige verhalen. We hebben ze allemaal met veel plezier gelezen!

    Groet'n uut Veno

  • 13 November 2012 - 11:42

    Rob:

    Hee Lisette:D

    Door de zin: "schroom vooral niet om nog een berichtje te sturen" ga ik nog een berichtje doen;P Beter laat dan nooit;P Inmiddels heb je je verhalen vertelt en hebben we al jullie leuke foto's gezien:) erg leuk! Wel veel maar niet te veel:P
    Kusjes Rob:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hong Kong

Lisette

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 1652
Totaal aantal bezoekers 13575

Voorgaande reizen:

30 Juli 2018 - 30 Juli 2018

Canada

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong - Nieuw Zeeland - Fiji

Landen bezocht: