First Impressions - Reisverslag uit Calgary, Canada van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu First Impressions - Reisverslag uit Calgary, Canada van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu

First Impressions

Blijf op de hoogte en volg Lisette

01 Augustus 2018 | Canada, Calgary

Goodmorning!

'Morning' ja, want het is hier nu morgen. Heeeeerlijk geslapen, dat kan ook niet anders, want we waren gisteren supermoe en liggen hier in een MEGA kingsize bed, voel me net de prinses op de erwt;).
De vlucht ging goed gisteren, naast ons zat een vrouw die familie ging zoeken in Canada en uit IJhorst bleek te komen (it's a small world after all). Wat tips uitgewisseld. Toen we aankwamen, moesten we LANG wachten op onze koffers. De douane was ook best 'streng' in de zin van dat ze allerlei vragen stelden: 'wat kom je hier doen?', 'met wie?', 'hoe ga je reizen?', 'wat doe je voor werk? 'hoe heet de organisatie waar je werkt?'. Naja, gelijk ons Engels weer geoefend. Toen we de koffers eenmaal hadden moesten we uitvogelen hoe de transfer naar het hotel werkte. Wederom weer lang gewacht, zucht. Toen we eenmaal het hotel binnen liepen dacht ik:' he? wat loopt dat raar hier', ligt 1 zool van mn bergschoen eraf.... grrrrr. nog geprobeerd te lijmen, but I guess I have to buy new shoes. Wandelschoenen zijn toch wel een essential hier;)
's middags met bus & trein naar Calgary geweest en de Calgary Tower bezocht. Eiegenlijk waren we al heel moe, maar wilden toch nog even de stad in. Mooi uitzicht vanaf die toren! Je kon ook op een glazen plateau staan, ieehhh best eng. Niet teveel naar beneden kijken! Daarna met de trein terug en toen moesten we een bus hebben, maar welke? Gevraagd aan een buschauffeur, maar die leek er nie helemaal met zn hoofd bij, dus of dat wel goed was...na een tijdje wachten besloten we om maar terug te lopen. Nou, of het aan ons richtingsgevoel ligt (vast niet) of de moeheid, we kwamen er niet uit. Dus maar een Wendy's ingegaan een een taxi gebeld. Daarna nog even wat gegeten en richting bedde. En zo dus maar bellen met het camperbedrijf voor een transfer, ben zeer benieuwd hoe dat camperrijden ons vergaat!

xxx