Campinglife & Citytrip - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu Campinglife & Citytrip - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu

Campinglife & Citytrip

Blijf op de hoogte en volg Lisette

12 Augustus 2018 | Canada, Vancouver

Hallo!

Hier een berichtje vanuit Vancouver. Bij ons is het nu 10:00, dus nog een hele dag voor ons. We zijn u ongeveer op de helft van onze reis. We staan nu op een (vergeleken met de afgelopen dagen) zeer luxe camping. Je kunt de wc's doorspoelen en er zijn douches, hoera! Haha, vorige week hebben we een aantal keer op zeer mooi aangelegen campings gestaan, maar uhm... zonder enige faciliteiten. Nu kunnen we wel in de camper douchen, MAAR! bij 2 campings was de watertap stuk of niet aanwezig;). En 1x was er alleen een waterpomp waarbij je veel kracht moest zetten om een beetje water te krijgen, echt back to basis dus. Maar wij als doorgewinterde kampeerders kunnen dat aan uiteraard:p. Wat hebben we zoal beleefd de afgelopen dagen? Vorige week zondag waren we dus in Jasper. 's avonds zijn we over de Maligne road naar Maligne Lake gereden, omdat we hadden gelezen dat je op die weg 's avonds een grote kans hebt op wildlife. En ja hoor!!! We hebben 3 zwarte beren gezien, een moeder met 2 jonkies. Mijn eerste gedachte was: 'o zijn ze zo klein?'. Ik heb ze uiteraard veilig vanuit de camper bewonderd. We hebben gekookt op de parkeerplaats bij Maligne Lake (zo handig dat we OVERAL kunnen koken). Maandag hebben we een blue river safari gedaan. erg leuk! Prachtig om daar over het water te varen tussen de bergen in. Er waren heul veul Nederlanders! Vanuit de verte nog 2 zwarte beren gezien. Dinsdag gewandeld in Wells Gray. Mooie watervallen daar. De Dwason Falls vond ik de mooiste. Deze wordt ook wel de 'mini Niagrafalls' genoemd, omdat hij iets van 60 m breed is. Ook naar de Maul Falls geweest. Dat was erg leuk , want hier kon je achter langs lopen. Heerlijk verfrissend, want het was bloedheet. Woensdag gezwommen en gezond aan een meertje bij Kamloops. Niet echt een bijzondere stad, maar heerlijk om even af te koelen. En een vies ijsje gehad daar. Ik dachtrainbow' dat klinkt wel leuk, maar het was MIERZOET, bah. Donderdag naar Whistler. Leuk plaatsje, heel toeristisch. Met de peak to peak gondola omhoog geweest, 4,4 km in totaal. Vrijdag richting Vancouver. De stad ingeweest met de trein, de stoomklok bewonderd en Indiaas gegeten (een KNOFLOOK niet normaal. Oh en ik wil nog veel meer typen, maar heb nog maar even internet. Ben blij met je laptop Mereltje, alleen mij nvingers willen nu veeeel sneller typen dan de internetverbinding hier(a). Wij gaan zo naar Stanley Park fietsen huren!

Doejdoej! -X-

• 15 Augustus 2018 - 20:35

T.:

Hoi, hoi!
    Zo te lezen......a dream comes true!
    Geniet v al het moois dat Canada te bieden heeft!
    Ben heel benieuwd naar alle foto’s ;-)