Glowworms, Lord of the R, Wellington, overtochtNZZ - Reisverslag uit Lower Hutt, Nieuw Zeeland van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu Glowworms, Lord of the R, Wellington, overtochtNZZ - Reisverslag uit Lower Hutt, Nieuw Zeeland van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu

Glowworms, Lord of the R, Wellington, overtochtNZZ

Blijf op de hoogte en volg Lisette

12 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Lower Hutt

Goedenavond allemaal! (Voor jullie is het nu ochtend;),

Als er nu geluid bij dit reisverslag zou staan dan zou je een compleet Amerikaans rugbyteam horen lachen, chips eten, bier drinken, muziek luisteren etc.! Let op! We zitten nu in de gemeenschappelijke keuken van http://www.google.co.nz/de camping. Komt er zown heel volk bij zitten! Beetje Maori-achtig. Ze hebben het errug naar hun zin zo te horen. (En wij zitten er tussen als 2 blanke miepjes. We passen trouwens samen wel in 1 lichaam van zown kerel;). Maar we voelen ons wel veilig hoor (Oh, volgens mij knoopt zown vent nu een gesprek aan met mir terwijl ik dit zit te typen:p).

Even weer een update van de laatste dagen.

Maandag zijn we naar de Waitomo-Caves gegaan. Daar binnen zijn glow-worms. Maar we hebben niet zomaar even een wandeling in de grotten gemaakt, het ging als volgt. We gingen met nog een (erg verliefd) stel samen met Simon (our guide) in een busje rijden. HIj noemde ons steeds ''TEAM'', hahaha grappig;). Na de eerste stop moesten we andere kleren aan, WANT! we zouden gaan abseilen/door water lopen en klimmen. Maar eerst de daarvoor benodigde kleren aantrekken. Hahaha,.. we krijgen een soort rubber pakkie aan met laarzen eronder vast. Veeeeeel te groot, maar goed. En tevens vlogen de kilo's eraan;). Daarna een tuigje om. De pakken stonken heel erg naar de modder. Toen weer in het busje een stukje verder rijden, hobbel de bobbel in het busje. Weer stopten we ergens op een weiland (steil stuk land). Daar oefenen met abseilen. Stukje naar achter lopen en met links de snelheid aangeven en je rechterarm steeds achter je rug houden. Daarna liepen we weer een stukje verder (in onze big laarzen). Toen stonden we daar voor een soort gleuf (niet smal hoor:P), maar wel 27 meter diep! En toen 1 voor 1 naar beneden. En Simon maar foto's maken, klik klik. Ik ging als derde en ik vond het niet eens zo eng! Ik vond t wel leuk:). Roetsj naar beneden (of eigenlijk stukje bij beetje naar beneden). Maar toen ik beneden kwam had ik geen flauw idee hoe ik moest stoppen. Het 'draad' leek op te houden, maar mijn voeten raakten de grond nog niet. Oej... maar naar wat gesjor kon ik mezelf toch los maken en moest ik door het water naar de overkant lopen, waar een ''wachtplaats'' was. Toen iedereen beneden was gingen we een stuk lopen. Door het water heen, sommige stukjes waren heel diep en dan voelde je je laarzen samentrekken. Maar wat een perfecte laarzen! Helemaal water dicht:). Op een gegeven moment gebaarde Simon dat we moesten gaan zitten. Ik dacht nog: huh?. We kregen toen drinken (heel vies, het leek wel opgewarmde ranja) en chocola. Toen moesten we onze zaklampen uitdoen. (We hadden trouwens ook nog een helm met zaklamp op). Pikdonker daar!!! Zegt Simon dat hij even de glowworms wakker gaat maken. HIj een paar keer enorm hard bonken op de muren.. BOEM BOEM BOEM!!! En opeens:.. wauw!! Allemaal lichtjes!!! Een beetje geel/blauw/groen-achtig. Het enige licht wat er op dat moment was, was het licht van de wormpjes. Echt een geluksmomentje!:) Daarna liepen we weer terug en moesten we omhoog klimmen! Je had wel een touw vast om je middel, maar je mocht alleen je handen en voeten gebruiken. Iehh... lekker in de modder;). Maar het is gelukt! Goed he?:) Bovenaan beklaagden mir en ik ons over de stank. Simon said: ''It's earth''. Hahaha. Daarna weer voldaan terug in het bussie en 's avonds op een mooie camping in Waitomo gestaan.

Die dag erna hadden we een rustdagje verdiend vonden we. Dus eerst uitgeslapen tot een uur of 13. Maar wel eerst de wekker gezet omdat we een 'dagkaart' voor de camping moesten kopen:(. Dus wij 's ochtends in onze pyjama's en duffe hoofies naar de receptie;). Daarna doorgereden naar Tongariro nog wat. Dat is een Nationaal Park en daar zijn veel scenes uit de Lord of the Rings opgenomen, het Mordor zeg maar. We gingen steeds hoger rijden. Maar het weer betrok ook dus ik vond het er maar wat engig uit zien. Toen konden we ook de camping niet vinden en zijn we langs de kant van de weg gestopt om een andere uit te zoeken (ik vond t maar niks daar). Uiteindelijk bij een kiwi-camping terecht gekomen. Aardige vrouw achter de receptie, maar ook erg praat-graag. We kwamen methttp://www.google.co.nz/ licht bij de receptie aan, maar verlieten deze in het donker:P. We wilden in het Nationaal Park graag de Tongariro Alphine Crossing doen, dit schijnt 1 van de mooiste dagwandelingen van de wereld te zijn. Maar wat bleek! Je kon de wandeling sowieso niet helemaal doen, want in augustus was er een 1 of andere vulkaan uitgebarsten dus het laatste stuk van de weg was nog helemaal bezaaid met stenen etc. (Wisten wij veel, hadden we natuurlijk best van te voren op kunnen zoeken maar oke;). En op het andere deel van de wandeling lag een hoop sneeuw. Hahaha ik had die dag ervoor met het Park gebeld om te vragen of het nodig was om te reserveren voor de wandeling. DIe man klonk al ERRUG verbaasd (logisch:p). Maar in ieder geval, die dag erna hebben we een andere wandeling in de buurt gedaan. Naar de Taranaki Falls en Tama Lake. Op zich een mooie wandeling, maar ik vond sommige stukken maar een dooie boel (mir vond t wel mooi), maar heeeeeeeeeeeeeeel stiekum vind ik het Staphorster Bos mooier(a). Maar dat zal ik maar niet al te hard roepen. Wat ik trouwens wel heel erg bijzonder vond, was om tijdens het wandelen sneeuw op de hoge bergen te zien liggen:). Super! Daarna naar een camping in Wanganui. De man daar sprak Nederlands en kon ons ook verstaan (hij was een Zuid-Afrikaan, zag er overigens niet zo uit). De volgende ochtend naar het strand daar gereden. Wat een wind! En hoge golven, woeste zee hoor! En het strand was zwart en glinsterde en er lagen allemaal (aangespoelde?) takken. Paar foto's gemaakt en toen snel weer de auto in. Boodschappen doen bij onze favoriete winkel Pak 'n Save! Wat een huge winkel! (Of had ik dat ook al in het vorige verslag geschreven?). Een OVERHEERLIJKE chocolade-muffin gekocht:) Lovely. Daarna doorgereden naar Wellington. Heerlijk weer vandaag. Het laatste stuk van de weg is erg mooi! Prachtig uitzicht op zee. Maar ik heb er niet geheel van kunnen genieten, want ik reed en het was een smalle bergweg:O. Ons gesetteld op een caming in Lower Hutt (vlakbij Wellington). Erg mooi weer, dus heerlijk buiten gerelaxed:). En toen was het vandaag (vrijdag 12 oktober). Vandaag naar Wellington gegaan en het Te Papa museum bezocht. Erg mooi, maar ook erg groot! (En lekker gratis;). Wij dachten dat het vooral over de Maori cultuur ging, maar het ging eigenlijk over heel veel: kunst, geschiedenis, natuur etc. Daarna opzoek naar winkels. Auto in een parkeergarage gezet (complimenten aan Mir!) en wat winkels in geweest. EINDELIJK een zonnebril gekocht. Maar nu past hij niet in mn mooie hoesje:( (Oh weer luid gelach achter mij, het kaarspel van die Maori/Rugby lui zal wel afgelopen zijn;). Ook ergens lekker gelunched (hadden we verdiend vonden wij:P). Een geweldige smootie banana/rasberry gehad. Met ijs! Zo heerlijk (en zoo kkkoud ook;). En inmiddels zitten we dus in de keuken van de camping in Lower Hutt. Morgenvroeg gaan we met de Ferry naar het Zuidereiland. En dat schijnt nog geen pretje te zijn! Veel wind! (Ze noemen Wellington ook wel Windy Welly;). Ik ben benieuwd, zal maar een reispilletje voor de zekerheid nemen.

Tot zover een chronologisch stukje reis. Dan nu weer wat kampeer-perikelen;) Sommigen van jullie denken misschien dat we in een camper zitten, maar ik vind het toch echt meer een auto waarin je kunt slapen. Rechtop zitten is wat lastig dus als ik mn broek aan/uit wil doen dan lig ik op mn rug en zet ik me met mn voeten af aan de passagiersstoel;). En laatst hadden we een was gedaan en ook in de droger gedaan maar het was niet droog genoeg:(. Dus toen hebben we de hele camper behangen met was. Geen gordijntjes die nacht, maar slapen tussen de was;). Ik kijk steeds stiekum jaloers naar allerlei campers die ik voorbij zie komen. Zo heerlijk lijkt me dat:). Maarja, ONZE camper heeft een mooie kleur!;) Weet je wat trouwens erg leuk is? Ik heb seizoen 5 van gtst meegenomen en sinds een paar dagen kijken we elke avond een aflevering. Echt super leuk! Gezellig in ons ieniemieniehuisje. Oh, steeds bedenk ik me weer dingen die ik in het reisverslag wil zetten, maar ik weet niet alles meer! Oja, veel mensen zijn erg verbaasd als ze zien waarin wij slapen. GIsteren was bij de supermarkt was ik de auto aan het inpakken en die man naast bij keek al eens naar binnen in de wagen. ''I hope you have a big tent'' he said;). Hahaha... Weten jullie trouwens waarom Nieuw Zeeland Nieuw Zeeland heet? Dat heb ik ergens gelezen (and I love dat soort dingen). Abel Tasman kwam op het Zuidereiland in het zuidwesten aan en onze provincie Zeeland ligt OOK in het zuidwesten, vandaar...

Nou, ik ga er een eind aanbreiden, want het klokje op de computer tikt al aardig door. Ik hoop maar weer dat ik niet al te veel spelfouten heb, want door mn enthousiasme typ ik zo snel;).

Hoe is het in Nederland? IK bedacht me laatst ineens: ''Is er eigenlijk al een nieuw kabinet?'' (haha tsja, daar denk ik dan weer aan). Hoe is het weer? Nog bijzondere dingen gebeurd?

Heel veel liefs van miss Lies!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

p.s. Liesbeth, jullie telefoon doet het hier niet:(. We hebben een NZ-simkaart gekregen en deze doet het niet in jullie tel. (wel in de onze dus zo proberen we maar goedkoop te bellen).

p.s. Esther&Linda, hoe is het met de andere pabo-girls?:)

OHhh... ik hoop dat ik nu echt niks vergeet te typen!!!! Doeij doeij!

  • 12 Oktober 2012 - 10:25

    Esther:

    Heeeeeeeey lieve Lies,

    Weer een erg leuk verhaal. Ik ben jaloerssssssss :P
    Met de rest van de meiden is het goed hoor. Ik heb net je weblog ff doorgemaild en iedereen gezegd dat ze ff je site moeten bekijken EN een berichtje moeten achterlaten.


    Veeeeeeel liefs uit het regenachtige Nederland

  • 12 Oktober 2012 - 10:26

    Esther:

    De site liep vast, maar nu staat mijn verhaal en heel veel keer op.

    Sorry!!!!

  • 12 Oktober 2012 - 10:42

    Mam:

    He globetrotter, net aan de koffie, effe kiek'n of dochterlief al iets geschreven heeft.........?!
    Yessss, een heel verslag over de camping, glimwormpjes, n chocolade muffin en over t ophangen vd was in jullie kabouter-camper (Heb je daar n foto van, ha, ha!). Terwijl jullie nu slapen (have sweat dreams over GTST, Rick gaat nu met N. en Mike heeft heimelijk een oogje op G.) valt de regen hier met bakken uit de hemel, is het 13 graden en zal ik BZV voor je opnemen. Veel plezier met de nieuwe zonnebril......nu nog een bijpassend hoesje ;)
    Groet aan Mirjam en succes met t volgende wasje, kan je vast wel in de wind in t zuiden ophangen:)
    Liefs,
    Mam xx

  • 12 Oktober 2012 - 12:16

    Quivera:

    Heee meissie,

    Ontzettend leuk om jullie verhaal weer te lezen. Ik zie jullie zo stuntelen in die camper. Maar ik vind het erg dapper van jullie! En wat heerlijk dat jullie s'avonds gtst kunnen kijken. Klinkt allemaal super wat jullie meemaken. En die glowwors, wauw lijkt me prachtig om eens te zien! Ga het meteen even googlen. Ik kijk er weer naar uit om het volgende verhaal te lezen! Genietse!

    Veel liefs,
    Quivera

  • 12 Oktober 2012 - 13:01

    JJ:

    Ben vorig weekend nog in het Staphorster bos geweest. Was erg leuk met dit mooie herftweer, miste alleen Lisette een beetje.

  • 12 Oktober 2012 - 21:29

    Gerrit Welbergen:

    Lisette, we hebben hier nog geen nieuw kabinet. Als die al komt dan wordt het helemaal hopeloos hier. Hoe zit het met de levensstandaard daarginds in NZ en wat kost een beetje normale woning daar? Misschien een mooi land om naar te emigreren. Door jullie boeiende verhalen begint mij het toch wel wat te jeuken hier. Een tip voor jullie. Na thuiskomst al die spannende verhalen samenvoegen en bundelen en daar mee de markt op. Verdien je genoeg mee voor een volgende trip. We hebben weer genoten van jullie beider reisverslagen en kijken weer reikhalzend uit naar de volgende. Veel plezier en goed in de spiegels kijken(willen wel graag een vervolgstory).
    Groet van Gert + Corrie

  • 12 Oktober 2012 - 22:39

    Isabelle:

    Liesje!
    Wat hebben jullie alweer veel meegemaakt, echt super om jullie verhalen te volgen!Heb erg gelachen om de foto van de camper, wat een ruimte:p Ben benieuwd hoe de overtocht gegaan is naar het Zuidereiland en natuurlijk naar de volgende verhalen;). Have fun!:):)
    xxx

  • 13 Oktober 2012 - 14:26

    Liane:

    Wat een mooie avonturen weer ;).. Die glow-worms lijkt mij ook echt mooi, dat het enige licht is wat dan brand :)..

    Verder heb ik foto's gezien op Mirjam haar facebook, leuk hoor!

    Enjoy xx

  • 15 Oktober 2012 - 21:04

    Gerrit Van Zalk:

    Hoi Liesje en Mir,

    Wat een avontuur!!!!!! De wandelsokken komen wel van pas volgens mij!!!!
    Tip: je kunt ze ook drogen aan de buitenspiegels van jullie "rolling home", aan elke kant 1 dan zijn ze zo droog met de harde wind hahaha. Ja, je moeder schreef over boer zoekt vrouw, het is heel apart allemaal, we hebben elke zondagavond na afloop even mailcontact over de belevenissen van de boeren ( wel gezellig altijd!)
    Mooi reisverslag, nooit gedacht dat je nog eens ab zou seilen, ik zou het voor geen geld durven!!!
    Die gloeiwormen.........lijkt me heel mooi om te zien!
    Ben benieuwd naar de foto's straks, en de verhalen natuurlijk!
    Net was "love is in the air" op t.v., waren op het vliegveld van Auckland, grappig!

    Nou Liesje, fijn dat het allemaal goed gaat daar, zet 'm op en nog heel veel plezier!!!
    Groetjes uut de polder ook voor Mir.
    Liefs, Gerrit , Gre en Vera

  • 15 Oktober 2012 - 23:05

    Lot:

    Hee Lies,

    Wat een verhalen, en wat loop ik achter zeg!! Jeminee! De tijd vliegt voorbij!!
    Heb me net eens even goed ingelezen, het klinkt geweldig!!
    Ik zal straks eens even op zoek gaan naar de foto's!
    Toen ik in Nepal zat kon ik eerst ook geen foto's plaatsen, toen heb ik het programma 'easyupload' gedownload, werkte erg goed...!
    Geniet er van meid!!
    Ik houd je blog in de gaten:)

    Liefs lot

  • 26 Oktober 2012 - 11:50

    Merel:

    Hee Lisette!

    Goed verhaal! Ik vind jullie camper wel mooi hoor! Je moet ook niet te luxe leven als je aan het kamperen bent! :D Ongelofelijk hoeveel plekken er in de wereld vernoemd zijn naar Nederland, grappige fun-fact! :)
    Ik heb jullie kaart ook ontvangen! Wat lief! Heel leuk!
    Nog veel plezier de komende tijd.

    Liefs,
    Merel

    P.s. even over die maori/rugby mannen....klinkt goed....hebben ze feestboek??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Lower Hutt

Lisette

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 579
Totaal aantal bezoekers 13565

Voorgaande reizen:

30 Juli 2018 - 30 Juli 2018

Canada

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong - Nieuw Zeeland - Fiji

Landen bezocht: