Chinese people and 2 dutch girlies - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu Chinese people and 2 dutch girlies - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu

Chinese people and 2 dutch girlies

Door: Lisette

Blijf op de hoogte en volg Lisette

03 Oktober 2012 | Hong Kong, Hongkong

JAJAJAJAA, we hebben een internetcafe gevonden!!! Yes yes yes. Ik ben zooo blij, nu kan ik jullie berichtjes lezen en onze belevenissen typen. We zijn nu ergens in de Chunking Mansion (zoek maar op;). Het is een groot gebouw met allemaal kamertjes en we worden overspoeld door Indie-ers die steeds roepen: ''You want a watch/handbag/nice food here'', blablabla. Op de eerste verdieping zat een internetcafeetje.

Waar zal ik eens beginnen te schrijven? Ik had me voorgenomen om steeds korte, maar krachtige berichtjes te plaatsen maar mijn hoofd is zo vol met van alles wat ik wil schrijven, dat het denk ik toch een lang verhaal wordt (a).

Allereerst het vliegen. Nou, dat ging echt perfect! Het was 11 uur vliegen, maar het voelde als veel korter. En weet je wat ik zo leuk vond? Er was een schermpje waarop je het vliegtuig steeds kon volgen (dat hebben waarschijnlijk heel veel vliegtuigen, maar ik had het nog nooit mee gemaakt:p). Ook kon je films kijken/muziek luisteren en travel information opzoeken. Het was trouwens ongeveer 9200 km. vliegen. Het personeel was erg aardig en heel behulpzaam. Ik zuchtte een keer omdat het zo warm was en toen kwam er gelijk iemand naar me toe: ''Can I help you miss?''. Hahahah. Al na 2 uur kregen we lunch/diner (het was toen pas 16u NL-tijd). En we kregen om 23u ontbijt! Het smaakte goed hoor. Het slapen lukte trouwens niet in het vliegtuig:(. De landing ging ook erg goed, een miniplofje en we waren geland in HK!!!!

Mijn eerste indruk was: ''Oh hmmm, nou de cultuurshock valt erg mee''. We moesten met een treintje naar de douane en bij de kofferband zagen we gelijk onze koffers! Met een taxi zijn we naar het appartement van Femke gegaan (nichtje van mirs tante waar we logeren). We belden een paar keer aan, maar niemand deed open. (Een vriend van Femke zou er namelijk ook zijn). Gelukkig kwam er iemand anders die de deur opendeed en wij naar boven met de lift. Daar klopten we op de deur. Een vrouw deed open en keek wat verbaasd (en was net wakker volgens ons). Zaten we verkeerd!!! De taxi-chauffeur bracht ons naar Bonham Road, terwijl we naar Bonham Street moesten. Gelukkig was die vrouw zo aardig dat ze het goede adres in het Chinees voor ons heeft opgeschreven. Wij voor de tweede keer in de taxi naar het goede adres. Daar deed T. open (dat is die vriend, maar zijn naam is nogal lastig vandaar alleen een T.). Ook hij was net wakker:p. Hij was een echte wereldreiziger en overal al geweest (bvb. ook in HK, NZ en Fiji). We hebben allerlei tips gekregen. Daarna hebben Mir en ik nog 2 uurtjes geslapen, want we waren erg moe. Rond 13u werden we weer wakker. We zijn toen met de tram naar Central gegaan en vanuit daar met de bus naar Victorian Peak. Wat hoog! Wooww!! We wilden eigenlijk met de tram naar boven, maar de bus stopte al boven. We moesten ook naar de wc, maar er was zown wc met een gat in de grond. Ik keek ernaar en dacht:... ''Ieh! Dat nattige wat hier op de grond ligt, is niet alleen maar water....''. We zijn weer met de tram naar beneden gegaan (erg steil!). Daarna weer met de bus naar Central en vanaf daar met de Ferry naar de overkant (Tsim Sha Sui). Wat een golven!!! Ik word niet snel misselijk op een boot, maar dit was erg heavy. En aan de overkant... ik heb nog NOOIT zoveel mensen bij elkaar gezien!!! Wowooowowowowo echt heul veul:0.
We gingen naar de Symphony of Lights (leuk). Maar toen het was afgelopen waren er nog steeds heel veel mensen en allemaal hekken en politie. Wat bleek nou? Het was een nationale feestdag en er zou vuurwerk komen. Wij wilden dat ook wel zien ,maar onze buikies rammelden ook dus we hebben ergens beneden in een winkelcentrum wat gegeten (en helaas het vuurwerk gemist). Aldus dag 1 en 2!

Dag 3: Lantau.
Vandaag met de Ferry naar Lantau. Een mooi en groen eiland, erg toeristisch. We wilden naar de Silvermine Waterfalls. We probeerden er naar toe te lopen met de Lonely Planet en het 100% Hong Kong boekje. Wat een wandeling! We kwamen langs ''the old village''. Oja, en op een gegeven moment liggen daar zo een stel buffels aan de kant (die lopen op dit eiland los;). Uiteindelijk hadden we de waterfalls gevonden. Ze waren mooi, maar in het regenseizoen schijnt het nog veel mooier te zijn. Via een andere weg weer terug gelopen. Beneden wat gegeten bij de Silvermine huppeldehup iets. Het duurde erg lang voordat we geholpen werden en de serveerster kon geen engels. Maar uiteidelijk heb ik heerlijke spring rolls gehad. Daarna met de bus naar de BIG BUDDHA!!! Zo mooi. We kwamen aan en ineens tikt mir me aan, ik schrok me rot! Bergen/bosjes en steekt daar ineens een enorme buddha bovenuit! De Big Buddha is ongeveer 34 meter hoog en je moet wel iets van 280 trappen op om erbij te komen. We vonden dit erg indrukwekkend. De plek rondom de Big Buddha was weer erg toeristisch met een plein/chinese vlaggen/winkels etc. Ook zijn we nog een tempel in geweest. En er waren allemaal mensen wierook aan het branden. 's avonds hebben we gegeten in een echt Chinees restaurant. Dus... we moesten ook met stokjes eten. Hhahaha... het duurde even voordat we dat onder de knie hadden (die chinezen zullen zich vast rot gelachen hebben).

Dag 4: Een vandaag is het dus dag 4. Vanmorgen zijn we met de Ferry weer naar de overkant gegaan (Tsim Sha Tsui). Oja, gisteren hoorden we van Annouk dat er in HK een ongeluk was met 2 ferries. En hier ergens op een beeldscherm zagen we er ook wat over. Maar wij hebben er niks van gemerkt (gelukkig!).
We zijn naar de Avenue of Stars gegaan. Voor ons waren het echter onbekende stars (alleen Jackie Chan kenden we:p). Het is erg warm en het licht erg vel (en ik moet nog een zonnebril kopen). Vanavond vliegen we naar Nieuw Zeeland (om voor ons 20:55).

Volgens mij vergeet ik nu van alles te typen, maar ik ga toch stoppen met schrijven. Bedankt voor alle reacties, super leuk om te lezen!:).

Heel veel liefs en kusjes uit HK-city,

xxx Lisette

p.s.1: Sorry voor de eventuele spelfouten (ik wil zoveel typen dat er wel eens wat bij inschiet:p).
p.s. 2: Roppie, volgens mij had je geen spelfouten in je bericht;), MAAR!! Studie-ontwijkend gedrag? :P

Doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!

Oja! Nog iets! Een chinees vroeg aan ons: ''Where are you from?'', Wij: ''Holland''. Hij: ''Oh you are beautifull, you want to go on a picture with my girlfriend?''. Hahaa moesten we met zijn vriendin op de foto;). Mir was dit wel gewend vanuit India, maar ik nie hoor;).

Nu ga ik echt:P

  • 03 Oktober 2012 - 07:48

    Mirjam Welbergen:

    Ohhh Lies, het begin van ons bijzondere avontuur en er komt nog zoveel meer!!! I love it :) XX

  • 03 Oktober 2012 - 10:23

    JanJaap:

    Lisette, geweldig leuk om te lezen wat je met mir al hebt gedaan en gezien. Groeten van JJ.
    Succes en hopleijk een goed vlucht naar NZ. xxx.

  • 03 Oktober 2012 - 10:34

    Mamsie:

    Lieve Lisette, wat een mooi reisverslag, wat hebben jullie al veel gezien en gedaan!
    Leuk dat je Jackie Chan heb "gezien". Ik kijk uit naar nieuws uit N-Zeeland, dikke kus,
    Mamsie

  • 03 Oktober 2012 - 10:57

    Quivera:

    Haaai Liesje,

    Wauw geweldig om jullie verhaal te lezen. Haha prachtig dat jullie de eerste dag verkeerd waren, zie jullie zo staan! Ben ook heel erg benieuwd naar jullie foto's. En natuurlijk ben ik ook heeel erg benieuwd hoe het jullie gaat bevallen in de camper;) Heel veel plezier en vooral genieten samen!

    Xxx Quivera

  • 03 Oktober 2012 - 11:34

    Oom Ferdi:

    Hé Liesje en Mir,

    Leuk reisverslag! Tante Hok en ik hebben ook erg veel zin om daar op vakantie te gaan, nu we jullie verhalen gelezen hebben. Maar helaas moeten we voorlopig eerst nog werken(en sparen).
    Veel plezier in New Zeeland en goede reis. En ook de groeten van Adé, die net binnen komt.
    Tante Hok & oom Ferdi.

  • 03 Oktober 2012 - 12:17

    Rob:

    Hee Lisette:D

    Leuk dat jullie al veel hebben gedaan!:D Wat een uitgebreid reisverslag:P Volgens mij missen we niks!
    Je moeder was zo attent om mij op je reisverslag te wijzen:) Zij was er volgens mij al heeeeeel snel bij:)

    Veel plezier en ik zie je verslagen wel weer!

    Kusjes Rob

  • 03 Oktober 2012 - 13:57

    Gre:

    Hoi Lies en Mir,

    Een heeeeeeeel andere wereld waar jullie nu zitten dan ons kleine kikkerlandje! De regen valt met bakken uit de lucht en het is volop herfst, geen zonnebril nodig hier haha!
    Mooi dat jullie al zoveel gezien hebben daar, het vuurwerk en het ongeluk met de veerboten was van de week op het journaal, heb ik gezien, vuurwerk zeer de moeite waard!
    Nou, goede reis naar NZ, hoelang duurt dit??? En hopelijk staat daar jullie huis op wielen voor jullie klaar.
    Kan het grote reizen beginnen!!!!
    Heel veel plezier, geniet ervan!

    Warme groet van,
    Gerrit, Gre en Vera

  • 03 Oktober 2012 - 14:11

    Esther De Koning:

    Heeeeeeey Lies,

    Wat super leuk om te lezen allemaal. Relaxt he, reizen met het vliegtuig (lekker filmpjes kijken enz).
    Een hele goede reis vanavond.

    Dikke kussss

    Ps: Hoe kan je nu je zonnebril vergeten als je richting de zon gaat hahaha (A)

  • 03 Oktober 2012 - 15:11

    Isabelle:

    Hee lieve zus!
    Als het goed is zit je nu int vliegtuig richting NZ! Hoop dat de vlucht goed gaat:) Super leuk om je verhalen te lezen en ben heeeel benieuwd naar de volgenden, vooral hoe de 'camper':p bevalt! Liefssss

  • 03 Oktober 2012 - 17:09

    Liane:

    Heey ,,

    Wat leuk en je hebt het naar je zin want je klinkt zo enthousiast :D..
    Very nice!
    Leuke verhalen.. ben ook benieuwd naar wat foto's :D

    Xx

  • 03 Oktober 2012 - 18:13

    Corine:

    Hee Lies!!

    Wat fijn om te horen dat alles goed is gegaan met de reis etc!!
    Erg leuk om je verhaal te lezen!!
    Denk dat jullie komende weken zoveel gaan meemaken dat je het niet eens allemaal in 1 keer kan opschrijven/vertellen;)

    Heel veel plezier in NZ!!

    Hoop snel weer van jullie te horen!

    Xxxx Corine

  • 03 Oktober 2012 - 23:45

    Gerrit Welbergen:

    Hoi, ik merk dat ik veel tijd moet uittrekken voor jullie fantastische verhalen vol met belevenissen. Leuk dat je alle gebeurtenissen heel anders beschrijft dan "onze mir", dat maakt het extra spannend om jullie beider verhalen te lezen. Gezien alle reacties van de lezers voor mij zijn de verwachtingen hoog gespannen over het verdere verloop van de reis. Ik hoop dat jullie het thuisfront niet teleurstellen maar nog veel gaan beleven en daarvan als rasechte reporters verslag van uitbrengen. We kijken met spanning uit naar het vervolg. Good luck, have a nice trip.

    groet van Gert + Corrie

  • 04 Oktober 2012 - 19:17

    Vera:

    Hoi Lies,

    Ik ben net begonnen met het lezen van je verhalen, zo te lezen heb je al heel wat beleefd! Heel veel plezier nog verder en ik ga je verhalen blijven volgen. Super leuk om te lezen!

    Veel liefs van Vera en Rick

  • 05 Oktober 2012 - 14:24

    Michiel:

    Hey jullie,

    Wat super leuk om te lezen wat jullie allemaal zien en doen. Konden we jullie maar live volgen via RTV Meppel ofzo. Het lijkt me er erg mooi!!

    Have fun!

    Michiel

  • 06 Oktober 2012 - 15:50

    Oma Coos En Opa Jacob:

    Fijn dat jullie het zo mooi hebben. in gedachten zitten we maast jullie in de camper en beleven al t moois mee.
    Pas goed op jezelf en maak er iets moois van.

    Lieve groetjes van opa en oma xx vanuit een herfstachtig Meppel.
    (De pepenotenkoek bij de koffie smaakt lekker!)

  • 26 Oktober 2012 - 11:25

    Merel:

    Hee Lisette!

    Wat een verhaal....wauw...ik zat er helemaal in joh met ondersteuning van mirjams facebookfoto's! :D

    Liefs
    Merel

  • 26 Oktober 2012 - 11:27

    Merel:

    Chunking Mansion is trouwens echt enorm!! Wat top dat jullie daar geslapen hebben, geweldig!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Hong Kong, Hongkong

Lisette

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 13618

Voorgaande reizen:

30 Juli 2018 - 30 Juli 2018

Canada

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong - Nieuw Zeeland - Fiji

Landen bezocht: