Kampeer-perikelen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu Kampeer-perikelen - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Lisette Benthem - WaarBenJij.nu

Kampeer-perikelen

Blijf op de hoogte en volg Lisette

07 Oktober 2012 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Hallo allemaal!
Daar ben ik weer:) Wederom erg leuk om jullie reacties te lezen. Dat is echt zo leuk. Zit je helemaal aan het andere eind van de wereld: krijg je toch nog iets mee van thuis!

Inmiddels zitten we alweer vier dagen in NZ. We zitten nu in een Kiwi-park (een keten van Holiday-parks) in Rotorua. De vliegreis ging wederom goed. Toen we aankwamen, gingen we gelijk met het camperbureau bellen,omdat er een shuttle-service bij in zat. MAAR!!!! Toen kwamen we erachter dat op onze voucher stond dat we de camper vanaf 5 okt. zouden huren, terwijl we aankwamen op 4 okt!!!! Sjit sjit sjit, hoe konden we dat nou over het hoofd gezien hebben? Maar het was ook de fout van het reisbureau hoor, vonden wij. WIj toch gebeld en we konden mee met een shuttle-bus. BIJ aankomst heeft de organisatie dit ritje voor ons betaald EN we konden de camper gewoon een dag eerder mee (zonder extra te betalen). YES! (Aardige mensen die NZ-landers). Dat valt sowieso erg op, de Nieuw Zeelanders zijn erg aardig. En ze vragen ook OVERAL waar we vandaan komen;)

Maar weet je? Dat kamperen is toch zo uhm.... anders (laten we het daar maar op houden:p). We hebben namelijk een auto waar je in kunt slapen. Meer is het ook niet. Steeds is het weer een gesleep met spullen en ik was eerst alles kwijt. Maar nu heb ik een goede tip van mir: alles steeds weer op dezelfde plaats terug leggen;). EN dat helpt;). Het bed in de camper slaapt trouwens wel erg lekker! Er zit een heerlijke deken in. Maar verder... kamperen is toch echt niet aan mij besteed (of misschien komt het nog? dat zou kunnen). Gelukkig hebben we ook een hoop lol als we er aan denken wat jullie nu allemaal zouden zeggen en denken als jullie ons zouden zien klungelen op de camping. Hahaha twee tutties.
De auto rijdt trouwens wel erg lekker en aan het links rijden raak je ook vrij snel gewend. Knap van ons he?

De eerste avond hebben we op een camping vlakbij Auckland gestaan ( Manukau geloof ik). Die dag erna zijn we door gereden naar Whakatane, want we wilden met een excursie naar White Island. Onderweg hebben we op een heel mooi plekje geluncht, bij een watervalletje, loopbruggen en veel bos. Er waren daar nog veel meer mensen (en schone wc's!:). Trouwens, wat ben ik toch blij met mijn ANWB-outfit. De jas houdt heerlijk de wind tegen en de wandelschoenen heb je echt wel nodig. Ze zijn inmiddels lekker soepel geworden (maar nog wel een maat te groot als je het mij vraagt). Iedereen loopt hier in dergelijke sportieve outfits, dus we passen er helemaal bij;). De camping op Whakantane was niet zo mooi. Deze was ook niet van een keten. DUs ik hoop voortaan lekker op campings van een keten te staan:). We hebben die avond zelf gekookt. We eten drie dagen achter elkaar worstjes;). (Je moet toch een beetje voordelig leven). De volgende dag werden we gebeld dat de excursie naar White Island niet door ging ivm slecht weer. Daarop zijn we verder gereden naar Rotorua. Daar zijn we naar Hells Gate gegaan (een park met allerlei geisers etc.). Echt overal komt wel ergens stoom uit de grond zetten! Daarna zijn we naar de Polynesian Spa gegaan (wij daar eerst lunchen op de parkeerplaats, lekker primitief in t campertie:p). Maar wat was die Spa heerlijk! Er waren allemaal buitenbaden met heerlijk WARM water. Soms zelfs wel heel erg heet. En je had een heel mooi uitzicht op een vulkaan-iets, erg mooi. We hebben daar zelfs in onze bikini in de zon gezeten:). En toen kwamen er ineens een soort dwarrelende druppels uit de lucht vallen. Het leek wel regen, maar de lucht was strakblauw! Het bleek dat het wel regen was en dat de wind de regen van achter de bergen mee neemt, bijzonder! Daarna weer boodschappen gedaan. Ik ben de naam van de supermarkt even kwijt, maar wat een GIGANTISCH ding. Hele hoge schappen! Daarna doorgereden naar een camping in Rotorua van de keten KIWI holiday parks. Deze camping was weer een stuk mooier dan die van gisteren:). Maar die avond/nacht. Het was KOUD!!! Ik had mn thermospul aan (heeerlijk:p), met daarover heen mijn pyjama en in het eerste gedeelte van de nacht ook nog mn vest. Het was echt koud, wat waren we blij toen die ochtend erna de zon scheen. De andere nachten hebben we het helemaal niet koud gehad, dus ik hoop dat het eenmalig was. Vandaag zijn we naar Wai O Tapu Thermal Wonderland geweest. Elke dag om 10:15 spuit daar de Lady Knox geiser. Het ''water'' kan wel 20m hoog worden (maar toen wij er waren denk ik maar een meter of 6:p). Erg mooi om te zien. De rest van het park was ook erg mooi. Ik weet echt niet meer wat we allemaal gezien hebben, maar er was van alles geologisch;). Daarna geluncht op de parkeerplaats (hier kan je overal rusten/eten/stoppen etc.), heel handig. 's middags zijn we naar Waimangu Volcanic Valley gegaan, daar een wandeling gemaakt (heerlijk om even een stuk te lopen). Een deel van de wandeling was een hike (even spieren kweken). Het was een erg mooie wandeling. Nu zijn we weer op dezelfde camping als gisteren en terwijl wij hier zitten te typen, draait ons eerste wasje:p. (Ik hoop dat het er allemaal goed uitkomt;). Daarna weer zelf koken (de laatste 2 worstjes opmaken;). Morgen rijden we richting Waitomo (naar de caves). Ik maak nu een eind aan dit verslag, want we moeten nog even kijken naar het weer voor de komende dagen:p.

Doeg lieve allemaal! (Ik mis jullie wel hoor:(, maar dat hoort erbij:p). Ik vind de reacties in ieder geval erg leuk om te lezen!!!:)

Tot snel schrijfse hoop ik!

Liefsss,

Lisette

p.s. We hebben een simkaart met een NZ-nummer gekocht. Pap en Corine, hebben jullie onze smsjes daarmee wel gehad?

Doeijdoeijdoeij! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 Oktober 2012 - 10:07

    JanJaap:

    Moest wel even lachen toe ik las over de kampeerperikelen. Tja, tis even anders als een 5 sterren kamer op zolder in Kalverwei 3. Maar zal wel wennen denk ik. Anders neem je maar 1 keer een lux hotel (pa betaald dan wel eenmalig). Je sms heb ik overigen niet gehad. Heb je mijn sms zeker ook niet gezien. Veel plezier de komende dagen en indien mogelijk je reisverslag weer uitbreiden (erg leuk om te lezen). Groetjes aan jullie beiden.
    JJ.

  • 07 Oktober 2012 - 10:34

    Mama:

    Lisette wat een leuke belevenissen allemaal, het blijkt wel dat je eigenlijk een GEBOREN KAMPEERSTER bent! Met (te) grote wandelschoenen en ( knak?) worstjes als diner!! :-) Zet m op, wij kijken uit naar je volgend reisverslag!
    Dikke kus xxxxx

    Mamma

    Ps Herfst in Holl.: 15 graden, vroeg donker, wind, veel regen en......stoofperen in de pan!!

  • 07 Oktober 2012 - 11:25

    Michiel:

    Hallo ANWB-meiden,

    Volgens mij is het daar super mooi! Heel erg leuk om te lezen wat jullie allemaal aan het doen zijn en zien. Na al dat hiken en spieren kweken kan je in het vooruitzicht hebben dat de laatste week die benen weer kunnen ontspannen op Fiji (Al is die spa natuurlijk ook niet verkeerd waar jullie in NZ heen zijn geweest).
    Hopelijk wordt het deze weken lekker weer daar.

    Geniet !

    Michiel

  • 07 Oktober 2012 - 13:08

    Quivera:

    Heee Lisette,

    Erg leuk om jullie verhalen weer te lezen. Volgens mij genieten jullie iedere minuut zodra jullie aan het rondtrekken zijn met de camper. Lijkt me prachtig om overal te stoppen en mooie watervallen etc. te zien. Goh dat het daar een nacht zo koud is geweest. Hier in NL valt het ook vies tegen. Zoals je moeder beschrijft idd herfstachtig, brrr niks aan! Lekker hoor iedere avond worstjes als maaltijd (jullie kunnen straks geen worstjes meer zien).

    Tot het volgende reisverslag maar weer, lekker genieten samen!

    XxX

  • 07 Oktober 2012 - 13:10

    Gerrit Welbergen:

    Hoi Lisette,
    Aan de andere kant van de wereld, maar toch dichtbij. Wat een prachtig medium, dat internet. Voor iemand die nooit vliegt is het spannend om jullie avonturen voor het beeldscherm te beleven. Ik "vlieg" met jullie mee via google-earth. Krijg dan ook prachtige plaatjes te zien. Zeg maar tegen Mirjam dat die fotosessie op 9 nov. niet meer nodig is. Ik rijd met jullie mee via streetview. Mooi goedkoop, scheelt mij dure vliegreizen. Ik vervolg mijn route bij het volgende reisverslag. Kijk er met spanning naar uit. Pas goed op onze Mir en... (tip): haal niet in maar blijf links rijden

    groet van Gert + Corrie, Tim en Annouk

  • 07 Oktober 2012 - 13:29

    Liesbeth:

    Hey nichie en Mirjam,

    Wat een avontuur al. Ik herken het in en uitladen en versjouwen van spullen. Je went er wel aan.
    Zo te lezen zitten jullie in een wel hele mooie omgeving. Heb je nog iets aan de telefoon van ons?
    Als jullie worsjes op zijn kan ik een T-bone steak aanraden. Als ze net zo lekker zijn als in Aussie dan weet je
    je niet wat je proeft!
    Kunnen jullie ook overal bbq-en? En al beesten in het wild gezien?
    Ik krijg zelf helemaal heimwee als ik jullie verslag lees. Geniet van iedere dag, wij genieten mee. En no worries mate!!

    groetjes van Liesbeth en de rest van de schrijvertjes. xx

  • 08 Oktober 2012 - 12:04

    Bianca:

    Haha Lisette, leuk om te lezen :D !
    Blijf maar lekker veel verhalen typen, krijgen wij hier nog wat mee van jullie ;) !

  • 08 Oktober 2012 - 13:24

    Liane:

    Haha het kamperen valt nog niet mee, maar zal wel wennen :D.. Toch beste manier om Nieuw Zeeland te verkennen :D..

    En je ziet zoveel moois daar :D geweldig,, !
    Geniet van je avonturen !

    Xx

  • 08 Oktober 2012 - 15:55

    Esther:

    Heeeey,

    Weer een erg leuk verhaal! Ik zie je al helemaal zitten in de camper!
    Kunnen we straks samen kamperen hahaha ;).


    xXx

  • 08 Oktober 2012 - 20:53

    Corine :

    Hee Lies!!

    Om maar even te beginnen met antwoord op je vraag: nee ik heb geen smsje van jullie gehad! Jammer:(
    Maar goed te horen dat alles goed gaat:) Die spa lijkt me heerlijk;)
    Hier gaat alles z'n gangetje met werken etc!
    Nou hoop snel weer van jullie te horen! Denk aan jullie!

    Xxx Corine

  • 08 Oktober 2012 - 23:04

    Rob:

    Lisette:D

    Leuk dat jullie daar al veel hebben gedaan:) Ik moest wel ff lachen toen ik las over het klungelen op de camping:p hahaha twee tutties:p Gelukkig slaapt en rijdt de camper lekker! Dat lijkt me wel belangrijk:)
    Heb je daar ook al kiwi's geplukt?!?:p hahaha en kangoeroes gezien? Onee das Australië:) Het tijdsverschil is wel apart.. ik zit steeds te rekenen.. hoe laat zal het nu bij Lisette zijn en wat zullen ze nu aan het doen zijn?
    Hier nu 23:00 uur... Misschien zit jij nu aan je ontbijt:P Jij nog een dag te gaan; ik ga nu naar bed!

    Wederom veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verslag:)

    Kusjes Rob

  • 09 Oktober 2012 - 13:12

    Therese Van De Velde:

    Dag Lisette, ook ik volg jou op je reis door Nieuw Zeeland. Ik wens jou en Miriam fijne weken. Veel liefs van Therese.

  • 10 Oktober 2012 - 11:18

    Linda:

    Heej Lies!
    Geweldig om je verhalen te lezen en dat je het zo naar je zin hebt! Stiekem ben ik wel en klein beetje jaloers hoor! Veel plezier nog in Nieuw Zeeland! Maar dat komt helemaal goed volgens mij! Geniet van de mooie natuur.

    Liefs Linda

  • 26 Oktober 2012 - 11:37

    Merel:

    Lieve Lisette,

    Wat een geweldige verhaal weer! Knakworstjes en outdoor-outfits, nu ben ik echt wel jaloers! Heerlijk! Wat moet Nieuw-Zeeland mooi zijn!

    Liefs
    Merel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Lisette

Actief sinds 12 Sept. 2012
Verslag gelezen: 334
Totaal aantal bezoekers 13611

Voorgaande reizen:

30 Juli 2018 - 30 Juli 2018

Canada

30 September 2012 - 09 November 2012

Hong Kong - Nieuw Zeeland - Fiji

Landen bezocht: